San Francisco by bike

Idag åkte vi som sagt till San Francisco. Andreas kom med den smarta ideén att vi skulle cykla.
Då kanske ni tänker "fy vad jobbigt att cykla där med alla backar". Och ja, det har varit ett rejält träningspass och nu sitter vi utslagna i soffan. Sen är det kanske inte så bra att röra på sig så mycket när man har svullen hals, det var dessutom mycket kallare idag än vad vi trodde det skulle vara. Men men, än så länge lever vi! Många branta backar och jag var livrädd när vi cyklade nerför en del andra.

Här kommer lite bilder från dagen:


Först lämnade vi bilen på samma ställe som sist. 11 dollar för en heldag. Andra ställen tar mellan $20-30.
Det som var lite oroväckande första gången är att man lämnar nyckeln till kinesen och går!


De hade en marknad vid statshusets torg, vi kollade närmare och visade sig vara en parad inför Saint Patrick's Day.
Vi lyckas alltid närvara vid sånt här!







Paraden var väldigt lång och vi såg inte hela. Ville ju hinna se mycket mer!

Vi träffade på två trevliga tjejer som gav oss varsin egergidryck, alltid bra när man cyklar långt!
Vi betedde oss även som riktiga turister med kartan, som det ska vara!


Vi cyklade runt Alamo Square, där många filmer och serier har spelats in, ni kanske kommer ihåg huset fullt?


fina älskling!


Man ser ut 360° över staden, riktigt fin utsikt!




Sen gick det nerför!


Målningar på väggar finns det gott om.


Vissa backar är så branta att det finns trappor på trottoaren.






Nästa gång blir det spårvagn, stranden och Alcatraz.

Chinatown:


Jag tycker det är rätt häftigt hur en stadsdel kan bli såhär. Allt är i kinesiska och det känns verkligen som man svänger en gata till höger och -vipps- så är man i Kina!


Sen åkte vi ner till hamnen och cyklade runt..








lite dekorationer på baseball arenan.


Hamnen, mååånga fina båtar!


Lite väggreklam; den här är väldigt amerikansk enligt mig!


Pappa; tänkte på dig när jag såg dem här =)


Vi lunchade på Subway.


Vi shoppade lite i den ENORMA gallerian, (tänk er Täby som ett plan, gånger 7!) jag fick med mig en body, en söt blus och en jeansjacka hem. Visar imorgon.


Innan vi åkte hem tog vi en tur runt Union Square!




En helt underbar dag!
Vi har cyklat runt hela San Francisco och det är en fantastisk stad!

Om ni ska åka hit, så rekommenderar jag verkligen att ni hyr en cykel.
Det är väldigt mycket trafik och rödljusen, cykel är enklare och snabbare!
Plus att man kan stanna när man vill och ta kort =)

Nu ska jag göra ett nytt försök med att ta bort pricken i min kameralins.
Den verkar sitta fast där, väldigt irreterande!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gud va fint! =) Önskar att jag också var där!!

2009-03-15 @ 13:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0