En blomma i Afrikas öken



Efter träningen idag lade jag mig vid poolen ett tag.
Måste ju försöka bli lite brun innan vårlovet kommer, då ska vi ju till LA!




lyssnade på musik och läste de första 50 sidorna på boken som jag fick av Johanna och Magnus innan jag åkte "en blomma i Afrikas öken", riktigt bra självbiografi.

Idag läste jag ett kapitel som handlade om deras övergång till kvinna.
Usch säger jag bara, hur kan man utsätta någon annan människa för det?
För så som det beskrivs i boken är det inget annat än tortyr!
Eftersom dem bor i öknen så är det en kvinna som går runt och gör detta på flickorna,
ett gammalt rakblad som används på alla.
Det lämnas ett litet hål med lika stor diameter som en tändsticka - för kiss och menstruationsblod.
Är det värt att riskera att sin dotter dör?
Fy, gör riktigt ont att läsa sånt. Men samtidigt är det böcker som berör som jag gillar att läsa.
Kan någon förklara för mig varför man omskär kvinnor?
Anledningen "mannen ska kunna se att man är oskuld" räcker inte för mig!



Nej nu ska jag försöka få bort detta ur huvudet och gå och duscha.
När älsk kommer hem ska vi åka och handla, tror jag!

Kommentarer
Postat av: Anna

gu va jag är avis på dig, här hemma är det typ 1 meter snö :P

2009-03-12 @ 11:29:01
URL: http://annakubel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0