My first week..

Så, nu har jag varit här i över en vecka, här är en sammanfattning av det vi har gjort:

Andreas pluggar mellan 7-16 varje dag, vilket gör att jag är ensam och har inte så mycket att göra.. Den här veckan har jag letat lägenhet, och vi ska förhoppningsvis skriva på papprena idag för en jättefin liten etta som ligger centralt och nära skolan!

Andreas skola

Jag har promenerat mycket i det fina vädret (15 grader i skuggan) men solen värmer!
Vi bor i en liten stad som heter Davis, som ligger precis utanför Sacramento.

Vi har åkt bil och kollat runt.

Min älskling har fyllt 22 (9/1) så vi åt en god middag, chokladtårta och sen gick vi på bio.

Efter bion hade det hänt en mindre rolig grej, någon hade slagit sönder rutan på bilen och stulit vår gps! Fan!

Provisorisk lagning!


Mataffären; Walmart, öppet dygnet runt, säljer allt man kan tänka sig och är hur stor som helst!


IKEA :) Kändes som hemma, alla namnen är på svenska och dem har en liten affär med svensk mat! De som vill kan även lära sig några svenska ord som ni ser.


På söndagen var vi trötta efter middag med trevligt sällskap så vi tog det lugnt och shoppade lite!
Fick med oss en ny gps hem, Andreas fick massa nya kläder och jag nya skor :)

Det här blir allt för idag, om en halvtimme är min prins hemma och då ska vi kolla på lägenheten vi vill ha! Hoppas vi får den!

Kommentarer
Postat av: Malin

jag saknar dig gumman. hoppas ni har bra...

2009-01-14 @ 21:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0