Helgen vecka 8

I fredags tog vi det lugnt, åt gott och kollade på film hemma.
I lördags hade jag hundkurs mellan 12-4. Riktigt lärorikt och intressant faktiskt, alla som äger hund borde vara tvugna att gå en sån kurs. Vi fick lära oss tolka hundens beteende och även göra lite övningar två och två. På torsdag ska jag på min första volontär dag, eller de två första gångerna går man med en annan och lär sig allt.

Efter kursen åkte vi iväg och åt, för att sedan skynda hem och göra oss iordning.
Cross åkning på Arco arena stod på listan! Här kommer kvällen i bilder:


Vi som åkte var Andreas, jag och Stretch. En kille från Andreas klass.


Självklart började kvällen med att dem släckte ner och alla ställde sig upp och sjöng nationalsången.




Vi drack lite öl (Ja, till och med jag drack öl)








Söt-älskling ;)






Mitt i ett race blev en kille skadad så dem avbröt racet och alla fick starta om.

 


Han som låg etta första omgången kom självklart på en fjärde plats i andra omgången!


Efter att ha tittat klart på Cross åkte vi till Hooters:
 
Stretch hänger här minst en kväll varje vecka så han känner alla.


jag vet inte vad ni tycker men jag skulle tycka att det är riktigt förnedrande att arbeta i dem här kläderna.
"Shortsen" ser ut som ett par badtrosor från 80-talet! Haha
Sen hade dem massvis med roliga skyltar!


Sen åt vi lite amerikanskt Snacks, Stretch försökte övertala oss om att maten här inte är fet.
Eftersom dem friterar i vegetable oil. Haha, jo visst, bara rann om dem! Men gott var det!


Stretch tyckte även att det var roligt att ta kort på svenskarna och Hooters-tjejerna!



Men det var en riktigt rolig kväll!

Och igår tog vi det bara lugnt, det regnade som vanligt. På kvällen tog vi en sightseeing på stan, riktigt fin stad faktiskt. Med många gamla byggnader,

Kommentarer
Postat av: Elin

Så du menar att du inte skulle vilja haft såna kläder typ på Coop?? Tänk dig vad underbart det skulle vara, man vaknar 5 en morgon, känner sig riktigt risig, håret ser ut som ett fågelbo och sminket blir inte bra...och då får man ta på sig badtrosor att gå runt i hela dagen... =) Hoppas allt är bra, men det ser onekligen ut så! Kul att läsa vad ni gör! Kram!!

2009-02-24 @ 10:41:06
Postat av: Elin

Tycker du inte om deras arbetskläder?? Förstår inte vad du menar?! Skulle vara helt underbart att vakna på helt fel sida en dag, känna sig riktigt risig, och så gå runt i såna kläder på jobbet =) Fy vad hemskt! Kul att se hur ni har det. Hoppas det är lika bra som det verkar! Kram!!

2009-02-24 @ 10:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0