Fredagen den 13:e

Friday the 13th, det blev filmen vi gick och såg!


Innan filmen skulle vi ju äta på Hard rock cafe, men det var tyvärr fullt ikväll. Antar att det var vår otur för dagen. Förutom alla hjärtans dag så fick vi en till sak att fira - Andreas fick 100 % i betyg på lackeringskursen, min älskling är bäst!




Så istället för en god biff fick det bli kinamat på Panda Express och fortune cookies!
På min stod det:Take no risks with your reputation. Okej, vad menas med det, kanske ska stänga ner bloggen? =/
Haha, skämt åsido! På Andreas stod det: The current year will bring you much happiness. Låter ju riktigt lovande, framförallt eftersom det är början på året!

Filmen i sig var rätt bra, eller som de tidigare filmerna med Jason. Skrämmande och mycket blod! Men slutet var otroligt dåligt, sånt förstör ju hela filmen.



På tal om att förstöra en film... Idag fick vi lära oss att man inte kollar på skräckfilmer på bio i Amerika. Det är precis som man sett på filmerna, folk skriker onödigt högt när nån dör, dem skriker på varann för att dem tycker att de andra pratar för mycket, mobiler ringer, dem skrattar när folk dör. Passar det att skratta under en skräckfilm???? NEJ! Nej blir inga fler skräckfilmer här, usch, amerikaner kan vara hemska ibland!



För att inte tala om Amerikas system till allt. Idag skulle vi ställa oss i en kö på nedervåningen, säger dem när man går in. Bara det att när vi går till filmen som visas på övervåningen så står det ju massvis med folk i kö där. Känns som att dem har massa ideér men ingen som fullföljer dem. Visst det är bra att ha en kö med röda band till en premiär när det inte är numrerade platser inne i biosalongerna, först dit ska självklart ha bäst plats. Men då ska man inte kunna gå upp och ställa sig vid dörren, eller?

Nej jag anser nog att Amerika är ett ganska fattigt och korkat land.
Ett exempel är att dem betalar väldigt lite skatt på lönerna. Men när du handlar kläder och mat så höjs alltid priset i kassan, för där slår dem på momsen, hur smart är det?
Och deras vägar, kommunerna har inte råd att bygga vägar som hemma, utan här sponsras vägarna. En av de största vägarna här är tex sponsrad av IKEA. Men det är inte heller asfalt man kör på utan nån form av cement eller betong. Låter otroligt mycket när man kör och det är gropigt och stora spår i vägarna. På en motorväg.
Är det inte bättre att betala lite mer skatt så man har råd att fixa sånt?

Så här såg vi ut ikväll:





Nu är klockan 1, dags att sova! God Natt!

Kommentarer
Postat av: Erica

Va kul att du har läst min blogg! :)

Nä, jag har varit på gym 1 gång bara :P Jag går på promenader, äter inte godis och gör 100 situps varje morgon innan frukost. Händer att jag gör ryggresningar och armhävningar också. Sen har jag faktiskt en workout video hemma, men den har jag också bara kört en gång :P Är lite lat. Men promenader är det jag kör mest med :)

2009-02-14 @ 12:17:44
URL: http://yulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0